Managementul școlar: Perspective
Vă invităm la prima dezbatere din seria Dialoguri despre Educație:
Managementul școlar: perspective
Miercuri, 19 aprilie, orele 10:00-14:00
Spatiul Public European
Strada Vasile Lascăr 31, București
Conducerea unei școli nu a fost niciodată un job simplu. După opt ani (din 2008) de numiri pe post prin ”detașare în interesul învățământului”, în anul 2016 s-a organizat un concurs național pentru ocuparea tuturor celor aproximativ 9.000 de posturi de directori și directori adjuncți de unități de învățământ și asimilate.
Potrivit studiilor recunoscute, resursele umane pot determina, într-o măsură mult mai mare decât cheltuielile materiale și alți factori creșterea calității educației. Calitatea resurselor umane din educație înseamnă calitatea intrărilor și procesul de formare inițială, calitatea și concordanța programelor de formare continuă precum și calitatea selecției, pregătirea și performanța managerilor de școală. În România, implementarea proiectelor cu finanțarea publică sau privată, națională sau europeană/internațională are, începând din anul 2017, prin aceste mandate de patru ani, prima oportunitate majoră de a crea impactul așteptat și posibil pe care un management performant al școlii îl poate genera.
Anterior, directorul de școală, numit de cele mai multe ori politic, nu și-a asumat obiective de schimbare sau impact, rămânând ancorat și încorsetat în simpla funcție administrativă, fără creativitate, fără principii de bună guvernanță, fără incluziune pe mai multe dimensiuni și încurajarea inovării. Ne dorim să scoatem în lumină limitele acestei abordări și să identificăm metode de încurajare și implementare a unei noi culturi a managementului școlar, începând de la modul de organizare a concursurilor pentru ocuparea funcției de director și a profilului de competențe necesar și modul de dezvoltare a acestora, până la modurile de evaluare a activității și recompensării unui director de școală performant.
Încrederea în managementul școlii este atât o condiție cât și un rezultat al unor procese transparente de descentralizare – un grad ridicat de autonomie și asumare a deciziei și responsabilităților (responsabilitatea procesului de recrutare / retenție să fie a consiliilor de administrație), la nivelul elevului sau cancelariei este favorizat doar de un director autonom, care funcționează într-un cadru descentralizat pe bază de principii sănătoase de finanțare și guvernanță.
Vă invităm să ne ajutați să realizăm o diagnoză reală și relevantă a managementului școlar pentru a putea dezvolta idei și strategii de transformare pozitivă a acestuia în România.
Aceasta dezbatere este prima din seria “Dialoguri despre Educație”, dezvoltată și organizată de Centrul pentru Politici Educaționale și Coaliția pentru Educație.
Vă invităm să vă înscrieți și să ne transmiteți ideile voastre completând acest formular – http://dialoguriedu.cpedu.ro/inscriere/
Și/Sau vă așteptăm direct la dezbatere!
#dialoguridespreeducatie #coalitiaedu #cpedu
-
Agenda:
10:00 – 10:15: Primirea invitațiilor
10:15 – 10:45: Introducere în tematica managementului școlar
Daniela Vișoianu, președinta Coaliției pentru Educație
10:45 – 12:00: Dezbatere deschisă: trei prezentări ale experților invitați însoțite de sesiune de întrebări și răspunsuri
12:00 – 12:20: Pauza cafea
12:20 – 14:00: Concluzii si propuneri de actiuni de colaborare pentru formularea de politici publice alternative pentru dezvoltarea domeniului de management al școlii;